Rieger Motorsport vítězem formulovým i absolutním

Finále letošního ročníku Carbonia Cupu 2017 hostil autodrom v Mostě. Na náš domácí okruh jsme přijeli coby lídři klasifikace kategorie formulí a zároveň i absolutního pořadí seriálu. Jakkoliv se naše pozice mohla jevit jako nejvýhodnější, do pořadí ještě mělo velmi silným slovem promluvit škrtání jednoho nejhoršího výsledku. Před závodem jsme tak místo favoritů plnili spíše roli outsiderů. V náš prospěch nehovořil ani fakt, že se v naší třídě D1 objevila velmi těžká konkurence v podobě několikanásobného mistra ČR v závodech na okruzích Tomáše Chabra. Vezměme to ale postupně.

Vzhledem k většímu množství skupin jsou na závodech v Mostě již tradičně k dispozici jen 2 volné tréninky. Tentokrát si ale s námi poněkud zahrálo počasí, které celý areál zahalilo do neproniknutelné mlhy a první trénink tak byl pořadateli zrušen. Traťoví komisaři totiž neviděli ani na okolní nejbližší stanoviště.

K dovršení všeho byl druhý trénink (jenž byl vzhledem ke zrušení prvního avizován jako prodloužený) předčasně ukončen pro přítomnost oleje na trati. Suma sumárum, do kvalifikace se šlo po zhruba 6 kolech tréninku, což mělo do ideálu daleko. Naplánované jsme měli testování různých změn, na které samozřejmě nedošlo. Podmínky ale byly pro všechny stejné.

O to více nás překvapilo, že jsme se v kvalifikaci probojovali do 1. řady. Přemožitele jsme našli jen ve dvoulitrovém Renaultu ze stáje Effective. Zároveň jsme si výrazným způsobem vylepšili své osobní maximum a to i přes to, že jsme se se změnou nastavení potýkali s velmi silnou přetáčivostí.

Výsledky kvalifikace (TOP 5)

1. Vladimír Netušil / Formula Renault 2.0 / 1:35.042

2. Honza Rieger / Gloria C8F / 1:36.338 (+1.296)

3. Pavel Machulda / Formula Renault 2.0 / 1:36.459 (+1.417)

4. Filip Zelenský / Dallara F308 / 1:36.769 (+1.727)

5. Tomáš Chabr / VanDiemen RF-02 / 1:36.770 (+1.728)

 

Matematika byla před závodem jasná. Náš největší soupeř – Filip Zelenský s jeho Dallarou F3 nesměl ve své třídě zvítězit. Vzhledem k počtu jezdců v jednotlivých třídách již na našem výsledku de facto nezáleželo, nicméně jisté taktické varianty v úvahu samozřejmě přicházely.

Po startu jsme se na chvíli propadli na 3. místo právě za Zelenského. Na výjezdu z druhé zatáčky jsme již ale zase těsně stíhali Netušilův Renault. Ten jsme měli na dostřel zhruba 3 kola, poté se již projevila výkonová i podvozková převaha karbonové formule. Ve stejné chvíli poslal Zelenský svou Dallaru do hodin, zůstal viset na obrubníku a bylo rozhodnuto.

 

Naší drobné chyby v pomalé pasáži využil Pavel Machulda, mimochodem bývalý účastník MČR. Dotáhl se nám na zadní křídlo, aby následně naší Glorii na rovině překráčel. Svou kůži jsme ale nedali zadarmo. Dopředu nás hnala skvěla podpora našich fanoušků. Velká skupina z nich za námi dorazila až z daleké Moravské Třebové, navíc nás neskutečně překvapila oblečením v našich týmových barvách. Už jen a nejen kvůli nim jsme z naší Glorie mačkali maximum, s Machuldou si pozice několikrát vyměnili a v cíli závodu uhájili titěrný náskok 3 desetin vteřiny.

Výsledky závodu (TOP 5)

1. Vladimír Netušil / Formula Renault 2.0 / 13 kol

2. Honza Rieger / Gloria C8F / +10,94

3. Pavel Machulda / Formula Renault 2.0 / +11,25

4. Tomáš Chabr / Van Diemen RF-02 / +16,63

5. Günter Weiss / Formula Renault 2.0 / +1:16,15

 

Sezona pro nás nemohla skončit lépe. Na jejím konci jsme kromě velmi cenného skalpu Tomáše Chabra získali nejen celkové vítězství mezi formulemi, ale i absolutní vítězství Carbonia Cupu 2017. V takový výsledek jsme na jaře nedoufali ani v těch nejoptimističtějších přání.

Carbonia Cup 2017 – celkové pořadí kategorie Formule

1. Honza Rieger / Gloria C8F / 143 bodů

2. Filip Zelenský / Dallara F308 / 138 bodů

3. Günter Weiss / Formula Renault 2.0 / 102 bodů

Carbonia Cup 2017 – absolutní pořadí seriálu

1. Honza Rieger / Gloria C8F / 143 bodů

2. Petr Morávek / Škoda Octavia DTM / 142 bodů

3. Jan Mareček / KTM X-BOW / 140 bodů

 

Dovolte nám závěrem poděkovat našim partnerům
Motorsport, s. r. o., MTB CZ s.r.o.,
René Moto – Shifting ContRoll
a skvělým fanouškům z klubu MC SRC Most, Autoklubu Moravská Třebová i Vám všem ostatním!

Podobné příspěvky